Hvorfor vores univers?

Lysabild Børneunivers er en integreret institution med vuggestue, børnehave skole og SFO/klub, som ligger på sydspidsen af Als i naturskønne omgivelser, hvor der er højt til himlen - fuglefløjt og grønne marker.

Kerneopgave i Lysabild Børneunivers er ”trivsel & læring”

Kerneopgaven er den overordnede opgave, som vores organisation har for at skabe værdi for vores børn.

Nærheden og omsorgen i Børneuniverset binder en naturlig rød tråd gennem børnelivet med en tryg opvækst, hvor vi kan tilbyde vuggestue, børnehave, SFO/KLUB og skole under samme tag.

Børneuniverset danner en helhed om familien og det enkelte barn, som sikres en god faglig og social udvikling.

Lysabild Børneunivers er et sprudlende fællesskab og samlingssted for hele det lokale samfund.

Børneuniverset er områdets puls og har også et tæt samarbejde med og danner rammerne for

• Fællesspisning hver torsdag i vinterhalvåret
  • Idrætsforening med fritidsaktiviteter både indendørs og udendørs
  • Spejderne med eget hus, bålhytte og naturplads