Den røde tråd - målsætninger

Børneuniverset sikrer en rød tråd gennem børnelivet og fælles værdier betyder tryghed og nærhed så overgangene for dit barn bliver yderst nænsomme.

• Vuggestuebørnene bliver fortrolige og kendte med børnehavens hverdag og pædagogerne samarbejder om en blid overgang.
  • Vuggestuebørnene benytter også børnehavens lokaler og legeplads.
  • Området har også en privat dagplejer som sammen med dagplejebørnene deltager i aktiviteter både i vuggestue og børnehave.
  • Børnehaven og SFO´en deler et stort fælles køkken- og spiseområde, så der er daglig kontakt mellem børnehavebørn og SFO´ens børn.
  • Børnehaven benytter også lokaler i SFO´en og i skolen - fx gymnastiksalen, multisalen og biblioteket
  • Vuggestuebørnene og børnehavebørnene bliver fortrolige med skolen, da de deltager i arrangementer som fx morgensang, teaterforestillinger og emneuger.
  • Når de ældste børnehavebørn skal begynde i SFO´en op til skolestart, kender de derved allerede personalet, lokalerne, SFO´en og skolen.
  • Skoleeleverne har for størstedelens vedkommende allerede været i vuggestuen, børnehaven og SFO´en. Skolebørnene kan også komme på besøg i børnehaven i forskellige sammenhænge.